Tatueringen går framåt

Jag har nu hunnit provköra några tatueringar och det går bättre och bättre.
Nu ska jag bara skaffa mig en bättre maskin också. Testade en annan maskin i kväll som var mycket bättre än den gamla.
Här den senaste tatueringen:



Lite kinatecken.

Annars går livet som vanligt här uppe i norr.
På jobbet är det lite kaos efter flytten av hela företaget. Men det ordnar väl upp sig så småningom hoppas jag. Chefen har dragit till Thailand en månad så nu är man sin egen chef med allt vad det innebär.
 
Men nog saknar jag min gamla arbetsplats på Nötön. Där trivdes jag verkligen. Att kunna sätta sig på lastbryggan och njuta med en kaffetår, blickandes ut över fjärden in mot Piteå. Ofta full med sjöfåglar och båtar som kom och for.
Ibland ropade G.P. från förstukvisten att han hade kaffet varmt och så satt vi hos honom en stund och fabulerade och diskuterade.
Det var livskvalitet. Att mitt under en stressig arbetsdag kunna sätta sig ner en kvart och bara njuta av allt runt omkring och koppla bort stressen för en liten stund. Så borde alla få ha det.

Men, men, man kan inte få allt. Jag har åtminstone ett fast jobb till skillnad från väldigt många andra i dagens läge.
Det är synd om många människor idag med alla varsel och uppsägningar runt om i landet. Måtte dessa "kristider" snart vara över !
Måtte vår regering snart avgå så vi kanske kan ställa en del till rätta igen till förmån för alla stackare som är sjuka och till slut måste gå på socialen för att få sin lön. Hur faan tänker dom ?
Man måste väl ändå ha rätt att vara sjuk !
Neej, inte enligt Herr Rheinfeldt. Är man sjuk så är man en myglare som bara försöker smita undan sin samhälleliga plikt.
Men är man född med guldsked i munnen och aldrig behövt kämpa för att klara livsuppehället då vet man ju inte heller vad det innebär. Snacka om att dom lever i en helt egen värld !
Allt dom ställt till med går ju inte att rätta till men ju fortare dom kommer bort från sina poster, ju större chans har vi att försöka rädda lite av vår vardagliga trygghet i alla fall. Man ho

Bilen är på verkstan efter att jag blev påkörd för två veckor sen. Först trodde jag att dom skulle lösa in den, men som tur var så repar dom upp den istället. Det är ju ingen Caddilac precis men den går hur bra som helst och  har nya däck, både sommar och vinter så vi hade tänkt klara oss ett tag till med " gammeln".

Läste en notis i Norrbottenskuriren om en snubbe i Gällivare som kört bil i fyllan, ( 2,0 promille! ). Han körde på en kille som var ute och cyklade med påföljden att cyklisten omkom.
Vad han fick för straff ?
1 och ett halvt år bakom galler !
Vaa ? Vad säger man ?
Han tog livet av en annan människa och fick bara 1,5 års frihetsberövande !
Visst är det märkligt.
Om han hade sprungit på någon och dräpt honom med en kniv istället så hade det ju räknats som mord och då hade straffet blivit enormt mycket hårdare.
Men är det inte mord att köra ihjäl en annan människa när man kör i fyllan ? Det anser då jag i alla fall.
Var är skillnaden ?
Om man sätter sig bakom ratten när man druckit sprit är man ju minst lika farlig för sin omgivning som om man går omkring med en kniv i fickan.

Eller vad tycker ni?

Ha de bra
Rolle 

Kommentarer
Postat av: Henny L

Jag håller helt med dig Rolle. En bil framförd av ett fyllo ÄR ett mordredskap. Även dina övriga tankar i inlägget har mitt fulla stöd!

2009-01-23 @ 13:43:01
URL: http://morzansochfarzans.blogg.se/
Postat av: Bjarne

Tjenare Rolle!



Bra tankar om att ett fyllo i bil är som en lös mördare...



Snygg tattooing oxå... måste ju lägga mig under nålen din snart nån gång.. =)



2009-01-24 @ 11:10:49
Postat av: Cissi

Fan vad du är duktig!!!

2009-01-24 @ 15:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0