Lite nytt

Ibland måste man göra om lite för att inspirationen skall komma tillbaka. Man blir liksom så jävla less det gamla och invanda. Då får man tänka till lite och det behöver inte alltid bli så invecklat och krångligt för att man ska bli nöjd.
Inte dyrt heller för den delen.
Här hemma har vi hjälpts åt att städa ur ateljen ordentligt.
Sedan satte vi oss ner och tänkte till hur det kunde bli bättre.
Några skåp på vägen .Lite målarfärg och ett par hyllor.
Allt detta hade vi redan  så det kostade inte någonting. Skåpen hängde redan ute i baracken som står på gården.
Sedan flyttade vi in lite möbler som vi också hade sen tidigare. Flyttade om lite och vips så hade jag en helt ny atelje med mycket mer utrymme och luft än tidigare.
Härligt !
Nu har jag en riktigt fräsch hörna där jag kan sitta och göra mina små tatueringsjobb, samtidigt som jag ändå har kvar själva ateljen  där jag målar och fixar med tavlor o annat.


Det här känns jäkligt skönt och nu har jag fått ett rum där jag trivs och där inspirationen kan flöda igen.
Det fungerar faktiskt. Det har varit ganska dött med kreativiteten sista halvåret, men nu börjar jag känna lust flör att skapa igen och det känns bra.
Allt detta bara för att vi med enkla medel gjort om och förändrat lite.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0