En till tatuering...

Ja i helgen kom jag på att jag skulle göra en till tatuering. Man måste ju träna, för det är inte lätt skall jag säga. Speciellt att göra på sin ena arm.
Men så här blev i alla fall resultatet och jag känner mig ganska nöjd.




Ett klassiskt ankare passar väl bra.
Samtidigt passade jag på att fixa till den allra första tatueringen jag gjorde. Tecknet för Sagitarius. Skyttens tecken.
Den var alldeles ljus och ful men nu har jag skärpt till kanterna och lagt lite skuggor i kanterna så nu känns den mycket bättre.



Det här blir bara roligare för varje gång. Men det är inte lätt och jag är full av beundran för tatuerarproffsen som man ser på TV. Miami Ink. t.ex.. Det är riktiga konstnärer.
Det sämsta med att tatuera på sig själv är att allt hamnar på vänster sida eftersom jag är högerhänt. I alla fall på armarna.
Jag har kvar lite finputsning av den stora på benet så den kommer att visas senare.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mkt snyggt!!! Nu får du fasiken börja göra på oss =) Jockes räka kanske...?=)

2008-10-21 @ 20:07:49
Postat av: Cissi

Jag glömde skriva att det var jag..fast det fatta du nog =) Haha!

2008-10-21 @ 20:08:44
Postat av: kicki

Synd att du bor så långt bort annars kunde du få göra en på mig också....skall knalla iväg till tauueraren igen tänkte jag och göra något mer på andra axeln, har ett kinesiskt tecken på vänster sida,,,,vill inte gumman ha någon tatuering...

Ha det gott i helgen

2008-10-24 @ 15:02:07
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jäklar va fint det blev! Fast man är ju inte förvånad i och med att du är en sån bra konstnär! Får väl se om man kanske beställer en tid hos dig i framtiden! :) // Cicci (Carolas kusin)

2008-10-27 @ 19:11:18
URL: http://fantaisha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0