Vi behöver lite ljus i mörkret




Ja nu när det är riktigt mörkt stora delar av dygnet känns det fint att tända lite ljus vid ängeln. Det ser så rofyllt ut.
Vi behöver nog alla lite ljus i mörkret.

Annars då ?
Jo tack, bara bra.
I går, ( läs söndag), fick jag skjuta en till älg tidigt på morgonen. Blev två älgar för mig i höst. Älgjakten har gått riktigt bra i år, så nu har vi ordentligt med kött i frysen. Det känns bra.

I lördags började jag med en till björnfigur med motorsågen, så då blev det lite gymnastik för stelkroppen igen. Det tar på att stå och vrida och vända motorsågen och när arbetsdagen är slut är man genomsvettig. Men kul är det ! Har börjat ha Mp 3 i örat, med bra musik, så nu jobbar jag bara bättre.

På tal om gymnastik, så har jag faktiskt varit på Korpen idag och fått lite instruktioner på  deras träningsmaskiner. Jag har skaffat ett halvårskort där och i morgon sätter jag igång med träningen på allvar direkt efter jobbet.
Nu gäller det bara att hålla intresset igång i ett halvår också så det blir något resultat !

Väntar mig inga magrutor och jättebiceps, men tänkte i alla fall träna upp ryggen och få bort lite av den stora fetthögen som hänger på framsidan av kroppen. Den som alltid är i vägen när man ska dra på sig strumpor och skor. Värst är skor med snörning. Det måste man ju fan vara akrobat för att fixa. Men det ska bli ändring på det.
Sen blir det en hel del konditionsträning också hade jag tänkt. Hade jag tänkt ! Hade jag tänkt!!!!

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: EVA / hustrun

Kanske power-prommisar med hustrun...:D !!!

***

Puss !

2008-11-03 @ 22:09:02
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Frida

Duktigt av dig att skaffa träningskort!Hoppas det går bra också!

Måste bara säga att den där skulpturen är så vacker!



Ha det bra och hälsa Eva!

2008-11-04 @ 23:42:48
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Tage Skoog.

Snyggt och stämningsfullt!

Tage

2008-11-05 @ 23:12:25
URL: http://idebloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0