Melodifjäskivalen än en gång...Jag blir så förbannad!!!:::

Nu är jag jävligt förbannad!!!
Sitter just och ser melodifestivalen och har just fått höra att Christer Sjögren är den första att gå vidare ! Hustrun står och spyr på TV-n  och dottern tittar förskräckt på vad som händer. Hela musiksverige har fått sig en stor fet smäll över skallen! Vem faaan har röstat fram denna mediokra artist! Sitter det bara gamla kärringar och ringer och röstar? Skulle inte dom ha gått och lagt sig för länge sen?!!
Jaa ni får ursäkta mitt språk, men jag anser att det fanns flera artister i detta avsnitt som skulle fått gå vidare istället. Som har en text i sin låt. Nu har M. Pling Forsman sjunkit ner i botten på min lista över låtskrivare i Svea rike. Jag vet att hon vanligtvis skriver låtar på svenska och hon kanske inte kan fler ord på engelska än de få som används i denna låt. Om så är fallet kan hon ju ge faan i att skriva på engelska !
Men hur är detta överhuvudtaget möjligt ?
Nu tar jag mig en jättestor whisky och sen har jag lovat mig själv och familjen att jag inte ska se ett enda avsnitt till av detta spektakel! Sorry Christian Luuk. Du kan ju inte rå för detta. För övrigt tycker jag att du är den bästa programledare som nånsin varit på melodifestivalen.
Kollade in titlarna på de fem som gick vidare och bara dom säger ju allt:
Alla som ställer upp i den här tävlingen kan man ju säga att: They are walking on a Line of fire. Här spelar det ingen roll om dom är bra eller om deras låt är bra  och det känns alltid som en Deja vú när man ser detta program och varje gång blir förskräckt för att vissa låtar överhuvud taget får vara med. Men samtidigt kan ju Christer Sjögren bara säga Thank you, för Visst finns mirakel när hans låt  I love Europe går vidare!
Man blir bara så jä...a förbannad!!

Tack för mig melodifestivalen!
Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Micke

Just denna anledning, bland några andra, som gör att jag inte tittade på eländet, är trött på skiten!!

Ha de gott Rolle

2008-02-10 @ 15:02:06
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Victoria

Hahahahaha! Heja Rolle!
Jag bara instämmer, det är skandal!
Pinsamt, löjeväckande...

Nu är jag ju egentligen inte ett skit intresserad av spektaklet... men eftersom jag var i tjänst hade jag inget annat val än att uthärda... fy bövelen.

Om svenskarna röstar så omdömeslöst då är det ju inte underligt att vi har en moderat vid rodret...

Lev & Må!

2008-02-11 @ 10:48:00
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Rolle

Till Vickan: Jag har precis samma åsikt vad gäller allt det du skriver.
Ha de bra
Rolle

2008-02-11 @ 15:01:42
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: mor

Heja Roland! Vi såg inte hela kvällen, men vi uppfattade ju vilka som gått vidare. Suss ringde från Norge och dom undrade lite men å andra sidan sa Suss att det är lika där.Det är tur att man inte behöver titta om man inte vill, man blir bara frustrerad! Vi spelade Alfapet i stället, jag förlorade och Björn vann med Lena som god tvåa.Men det är roligt att försöka klå dom! Bättre lycka nästa gång Ha-ha! Kram

2008-02-13 @ 10:00:45
Postat av: Fru Lundgren

Man gissar att han inte tänker kolla ikväll då?
Jag håller med dig om förra fredan,
men tänker att alla är värda en andra chans.
Så även Look och melodifestivalen!
Jag tänker tjuvkika lite ikväll oxå..

2008-02-15 @ 13:46:49
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0