Kunde inte hålla mig...

Jag erkänner!!..

Med skammen hängandes runt min stora lekamen måste jag erkänna att jag föll till föga. Nu sitter jag här lik förb...t och skriver med skammens rodnad på mina kinder. Det bor nog en kärring även i mig som var alldeles för nyfiken på hur det skulle låta lördag kväll. Ja jag erkänner ! Trots mitt heliga löfte förra helgen kunde jag inte låta bli att titta på spektaklet ännu en gång !
Till min lycka gick det inte så bra för Carola denna gång. Ja, hon gick ju vidare, men det var ändå inte så självklart som hon själv och media velat antyda.
En annan sak jag måste erkänna är att denna gång lät hon inte som ett 7-års barn. Nej denna gång skrek hon sig igenom hela låten istället. Som om det skulle vara nåt bättre. Nej som sagt. Mycket överreklamerad.

Tack och lov så var ju bröderna Rongedal och Sanna Nielsen med och räddade hela spektaklet med hyfsade låtar. Tvillingarna Rongedal kan verkligen sprida glädje omkring sig när dom uppträder. Vad gäller Sanna Nielsens låt så fanns det ändå nåt i den som berörde lite grann i alla fall. Hon är ju dessutom duktig på att sjunga.
Nåväl. Nog om detta.

Idag har det varit en helt underbar vinterdag. Ett par grader varmt och strålande solsken. Så jag tog kameran och for ner till havet för en promenad längs stranden.

image354
Foto: Rolle

Det ligger kvar en massa is där fortfarande som blåste upp för två veckor sedan.
Nu när solen lyser på stranden blänker det och glittrar överallt.


image355
Foto: Rolle

Längst inne i viken står den gula vassen och vajar i vinden.


image356
Foto: Rolle


image357
Foto: Rolle

Det är en härlig tid och fastän mitt i februari så känns det som en riktig vårdag. Hoppas bara att det fortsätter så här nu så att vi slipper kylan.

Ha de bra
Rolle


Kommentarer
Postat av: Lisa

jadu att carola inte gick vidare skrattade jag gott åt länge, heja rongedal, de ska till stora finalen såklart (nåväl jag har ju itne hört alla bidrag än, men av vad jag hört så ska de vidare)

2008-02-17 @ 17:08:10
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Kicki

Haha, ja vi har det inte lätt du och jag. Som bor med sportnördar...
Och jag råkade också ut för melodifestivalen i lördags, då Cissi kom förbi och skulle se den. Men det var ju riiiiktigt kul att Carola inte gick till final direkt! Och hennes kommentar efteråt... "Svenska folket kanske har lessnat på mig." Men suck... Självklart har vi det, men hon kan inte bara acceptera att hon helt enkelt inte var tillräckligt bra!
Hälsa du också! Och så ses vi väl på fredag :)
Ha det bra.

2008-02-18 @ 16:02:55
URL: http://kickikickass.blogg.se
Postat av: Victoria

Bara ta skammen som en man då...

...men du kompenserar med snygga bilder istället!

//En som höll isg från spektaklet.

2008-02-18 @ 20:00:30
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Micke

hehe, ja, den där carola är helt klart det mest överreklamerade jag hört nån gång i dessa sammanhang.
Annars är hon väl ganska ok antar jag, inte för att jag lyssnar på henne, men det jag minns i alla fall!

Ha de gott Rolle!

2008-02-24 @ 13:18:23
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Laijnen

Tycker precis som du. Bröderna och Sanna var ju bäst, vilken tur att dessa gick vidare :-) En som förhöjer programmet är ju Björn Gustavsson. Skrattar gott när han visar sig.

Du har fina bilder precis som vanligt :-)

Ha de gott/Kicki

2008-02-25 @ 15:36:44
URL: http://laijnen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0