Älgjakten gick bra i år också..

Nu är det inte så länge kvar av årets älgjakt. Men det har gått riktigt bra hittills. Det har varit en härlig tid i skogen med många fina dagar och roliga jaktminnen. Som alltid i vårt jaktlag.
.

image300
Foto: Rolle

Kom att tänka på en vers som jag läste för länge sen. Den gick så här:
 
Efter jakten

" Älgen ensam satt och log
i en sönderskjuten skog "

Med versen hörde också en rolig bild på en älg som satt helt ensam på ett kalhygge med nerskjutna tallar runt om sig. Han satt som en hund med ett stort leende på sina läppar.

Nej nu tror jag det är dags att krypa ner under täcket med en god bok. Inte för att jag hinner läsa så mycket. Ibland hinner jag med en sida innan jag slocknar. Sen nästa kväll måste jag börja om med samma sida för att komma ihåg vad jag läst.. Så det tar ett tag innan jag läst ut boken. Men då har jag läst den grundligt.

Sov så gott och
Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Micke

Tack för tummen Rolle!! Ha de gott och en trevlig helg med! :)

2007-11-02 @ 12:29:30
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Victoria

Ha en trevlig allhelgona!

2007-11-02 @ 13:29:24
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0