Det märks att det är vår när...

Det märks att det är vår när allt gammalt kommer fram efter att snön försvunnit. Gick en sväng i det lilla skogspartiet bakom huset. Där stog det kvar delar av ett gammalt kärrhjul. Ett minne från svunna tider. Tänk vilket jobb bara att tillverka ett sådant. Nu finns bara rester kvar.

164020-183
Foto:Rolle

Det märks att det är vår när solens strålar glittrar i öppet vatten. Tänk så skönt det kan vara att sitta och titta ut på vattnet. Att bara vara. Det är verkligen meditation för själen.

164020-181
Foto:Rolle

164020-182
Foto:Rolle

Det märks att det är vår när första lågvattnet visar upp havsbottnen. En härlig tid. Här en bild från inloppet till Jävre hamn. Det är bara farleden som är vattenfylld.
Den här tiden vill man vara ledig så mycket som möjligt så man kan strosa runt och uppleva allt som händer i naturen. Bara att höra alla fåglar som kvittrar i varenda träd och buske. Och nere vid havet far det både gäss och svanar och olika sjöfåglar om vartannat. För att inte tala om alla måsarnas skrik. Det är verkligen en tid då allt lever upp. Både människor och djur och natur.
Men tyvärr är det också en tid då det för mig är som mest att göra på jobbet. Så det gäller att ta till vara på alla tillfällen att ta sig ut.

Idag hände det en olycka efter vägen hem från mitt jobb. En äldre man hade av någon anledning kört rakt fram i en vägkorsning och rakt nerför en stor slänt. Hela bilen stog nere i slänten där den hade tvärstannat i diket nedanför.
Jag stannade och frågade om någon hade skadats och då svarade en kvinna att mannen slagit huvudet i full kraft mot framrutan. Han vågade inte röra på huvudet.
Hon undrade om jag hade något vatten med mig i bilen för mannen var törstig. Då jag inte hade det vände jag om till mitt jobb och hämtade en flaska med vatten. När jag kom tillbaka kom ambulansen precis till platsen och då kändes det tryggt, så jag kunde fortsätta min resa hem. På vägen mötte jag ännu en ambulans, en polisbil och två brandbilar. Snacka om utryckning!
Hoppas bara att det gick bra för mannen.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: kicki

Hej Rolle
Ja man får verkligen hoppas att det gick bra för den gamle mannen..sköt om dej..
kicki

2007-05-03 @ 19:41:14
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Annika

håller tummarna för den gammle mannen !
ha en god kväll mvh crue Annika

2007-05-03 @ 19:43:13
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: koselig koselig

Ja håper virkelig den eldre mannen ikke har blitt alvorlig skadet! Det er utrolig ekkelt når man er vitne til slike ulykker! En får bare håpe og tro at ikke slikt skal skje med en selv eller sine nære og kjære. Knock on wood!
Ha en fin helg Rolle!!! :)

2007-05-05 @ 00:03:42
URL: http://koselig.blogspot.com
Postat av: Gisan

Du är en äkta medmänniska!!! Dessutom en talangfull fotograf. Kramar...

2007-05-05 @ 10:26:24
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Victoria

Usch så otäckt att vara före räddningspersonalen vid en olycka! Men du verkar ha behållit fattningen i alla fall. Bra jobbat!
Ja, visst är det en härlig tid just nu!
Du har verkigen fångat våren med kameran.
Jag väntar på att grönskan ska ta sig ordentligt, utsikten från vårt hus är sagolik, om man bortser från alla fula el- och telekablar som korsar synfältet. Ska lägga ut bildbevis (på utsikten, inte kablarna) så fort marken är grön...

2007-05-06 @ 13:38:45
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Tina

Hej, Läste just dina ord på min blogg. Är imponerad av ditt civilkurage. All heder Rolle!!
Dina ord på din blogg visar ju detsamma. Ha en fin söndag i solen...
Kram Tina

2007-05-06 @ 14:31:47
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: Johanna

Så vackert det glittrar om vattnet i den mittersta bilden. Jättefint!

2007-05-10 @ 21:35:58
URL: http://ljungblom.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0