Svanen på E4:an

En tidig morgon runt 05.00 i höstas skulle jag fara ner till min chef i Burträsk och jobba. Det var väldigt dimmigt och som tur var inte så mycket trafik.
Det var nog också en väldans tur för svanen som jag träffade på mitt på riksvägen. Vad den hade där att göra förstår jag inte, men rätt vad det var kom den vaggandes genom dimman i lugnt och sakta tempo helt utan vetskap om sin farliga situation.
Jag stannade bilen nere i dikeskanten och smög sakta ut med kameran, hela tiden beredd på att skrämma iväg den vackra fågeln direkt, om jag skulle höra ljudet från någon annalkande bil.

164020-23

Rakt över vägen spatserade den på sin vilsna morgonpromenad..............

164020-25

Väl framme på andra sidan, i stället för att gå direkt ner i det vattenfyllda diket, gick den fram till viltstängslets grind.............

164020-26

...tittade efter öppningen.............

164020-27

........knallade igenom..........

164020-24


...och väl kommen genom grinden simmade svanen lugnt under stängslet och försvann bort genom dimman igen.
Märkligt.

Ha de bra

Kommentarer
Postat av: Trolda

Vilken liten fin SOLSKENSHISTORIA!!=)Svanar ÄR något speciellt! Att se dem i plogformation om hösten eller om våren fyller själen med längtan och vemod!

Trolda - Hejsvejs!

2007-01-13 @ 19:59:11
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0