Min egen blogg

För en tid sedan skapade jag och min fru Eva en gemensam blogg som heter whiskyochchampagne.blogg.se  Jag kom snart underfund med att man kanske skall ha en egen blogg.
Vi har ju alla olika intressen och Eva skriver om sina dagar i livet och visar bilder som hon vill skall visas från hemmet och dess omgivning.
Där är det kanske inte så passande om jag klampar in och skriver om mina tankar och funderingar. Det förstör lite av den myskänsla som hon byggt upp på bloggen tycker jag.
Därför kommer här en ny blogg, där jag kan uttrycka mina tankar och upplevelser.
Jag tycker mycket om att fotografera så det lär bli en hel del bilder från både det ena och det andra.
Jag myser när jag får fara iväg och vara helt själv, gärna ute i skogen eller ute på någon ö i skärgården helt ensam med mina egna tankar, samtidigt som det kan vara lika mysigt att sitta på  Arlanda mitt i allt sorl och spring och bara studera folk som springer fram och tillbaka. Det är en av tjusningarna med att resa t.ex.
Med detta vill jag inte ha sagt att jag är någon enstöring. Att vara med familj och vänner är ändå det bästa.
Men jag tror att det är väldigt viktigt att få sin egen tid och bara vara för sig själv då och då.
Jag är lyckligt lottad som har min egen atelje hemma, dit jag kan gå och vara kreativ när inspirationen slår till. Då sätter jag på någon i mina öron härlig musik ( Tur att det går att stänga in sig, för min musik faller inte alla familjemedlemmar i smaken.) Just nu gäller Leonard Cohen, Totta Näslund och Lynnyrd Skynnyrd. En riktigt bra blues är också bland det bästa när man står och skapar.
Har förresten gjort en helt ny bekantskap i musikens värld som jag kan rekommendera !
Han heter Lars Anders Johansson och hans låt  " Svärmorsdrömmen" var mycket bra !
Kolla in hans sida http://larsa.info.se/ . Där finns också länk till hans blogg slott.blogg.se där det finns en hel del tänkvärt att läsa.
Ha det bra !

Jävreån

Kommentarer
Postat av: Carola

Nu har vi en till sida att hålla koll på :) Snygg bild förresten! Kram /Carola

2007-01-07 @ 09:46:10
Postat av: Zassi

Klokt att skaff en egen blogg :) Snygg å-bild!

2007-01-07 @ 11:08:58
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Rolle

Tack ska ni ha.Vi får väl se vad det blir av detta.

2007-01-07 @ 11:14:07
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: Sten

Kul idé Rolle!
Mvh Sten

2007-01-10 @ 00:23:40
Postat av: Malin

wow vilken bild... jag har sakta tittat igenom din blogg här och... dina bilder är underbara... hoppas det är ok att jag kikar tillbaka? *kram*

2007-01-15 @ 21:34:47
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Britt-Louise

Vilken fantastiskt inspirerande blogg. Blev varm i själen av alla vackra naturbilder och poetisk skrift. Härligt att ta del av, återkommer alldeles säkert för rogivande stunder och återhämtning i vardagen.
Tack Rolle!
Hälsningar Britt-Louise, Jävregården

2007-01-19 @ 15:46:58
URL: http://www.javregarden.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0