Björnmamman

Lovade lägga ut en bild på björnmamman. Här kommer hon. Björnen är gjord av en riktigt grov rysk björk och ca 2.30 m. hög. På fotot är den inte riktigt klar. Det fattas lite jobb vid fötterna.


164020-21



Jag hade ju faktiskt tänkt köra lite skulptur med motorsågen under min långa julledighet, men av någon anledning blev jag så lat att jag inte gjorde någonting förutom att äta, sova och glo på TV. Inspirationen kom aldrig riktigt igång. Det blir kanske bättre nu framöver när det blir längre och ljusare dagar. Det får gärna vara några grader kallt också, för det är riktigt svettigt att hålla på med denna lite udda företeelse.

För några år sedan fick jag se att grannen hade en stor stock liggandes på tomten, så jag frågade honom om jag fick göra en tjädertupp som han kunde ha stående framför huset. Han är nämligen fågeljägare.
- Jaa, sa han. Det kan du väl få om du tror att du kan.
Resultatet ser du här nedanför och gissa om han blev glad !
Han köpte genast litervis med träolja och dränkte in den med så den inte skulle torka och spricka.
 Sedan har han skött om den varje år och den står fortfarande kvar. Nu vackert gråsvart efter alla år ute så den har ju fått en passande färg också.


164020-22



Thats all for today !

Ha de bra !


Kommentarer
Postat av: cleo

Vilken fin!

2007-01-11 @ 15:30:26
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Konstprojektet & Tony Warren

Fantastiska saker du får fram med motorsågen.
Härligt att se.

Med önskan om en riktigt bra dag från Borås

2007-02-10 @ 09:38:55
URL: http://konst.wordpress.com
Postat av: Luna

Fågelskådare som jag är tyckte jag alldeles extra om denna.

2007-03-18 @ 17:21:34
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0