Nu är det kallt !

164020-74
                             Foto o montage: Rolle

Vi såg på termometern i går kväll att det bara sjönk och sjönk och sjönk. Kallare och kallare. Jag stannade uppe lite längre in på natten och eldade i spisen. När jag gick till sängs var det -30 ute och man bävade för morgondagen.
Det blev än värre ! Minus 34 och firmabilen startade inte. Så det var bara att stanna hemma och vänta ett par timmar.
Under tiden drog jag på mig skoteroverallsen och gick ut med kameran i kylan när solen gick upp. Det var kallt men mycket vackert !
Sen steg temperaturen fort till minus 20 och bilen startade. Bara att fara iväg fastän hjulen kändes ovala och kärran kändes som ett isblock.


164020-75
                              Foto: Rolle

Nu har dom lovat lite mildare till helgen så då hoppas jag kunna göra klar min skulptur. Fler bilder kommer på den.
Dags att sätta sig och se Antikrundan på TV. En höjdare ! Riktig underhållning !

Ha de bra !
Rolle


Kommentarer
Postat av: Blackout

Teknikens under, det är fantastiskt att de startar över huvud taget.

2007-02-08 @ 21:33:25
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Lisa

brrbrrr sammam här, man bara väntar på mildare väder...

2007-02-09 @ 10:14:24
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Blackout

Jag har kanotat en hel del men aldrig provat havskajak. Det ser härligt ut och jag ska ta en prova-på-tur till sommaren. Medan maken trollar lax kan jag kajaka längs öarna i Karlshams skärgård, blir så enformigt att sitta och vänta på napp. Kanske kajak-trolling är något för mig :-)

2007-02-09 @ 21:40:21
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Konstprojektet & Tony Warren

Godmorgon Rolle.
Härligt foto och trevlig blogg du har. Sådan kyla som ni har får vi sällan nere i Borås. Dock är det -11 idag, helt klart väder, och nu skall jag ut en sväng med hunden.

Allt gott från oss i Borås

2007-02-10 @ 09:36:30
URL: http://konst.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0