Köldknäppen

Förra veckan var det en riktig köldknäpp några dagar. Mellan 20 och 34minusgrader. Lite mildare mitt på dagen.

164020-90
Foto:Rolle                          Snöklädd, frusen  vass

Nu har det äntligen blivit något mildare ute. Om man nu kan kalla 10-15 minusgrader för milt.
Igår fick jag några bilder på min mail ifrån Tage Skoog som varit och hälsat på mina svärföräldrar i deras Spanienparadis. Tänk så härligt att få vara där nu. Att få gå ut iklädd shorts och en t-shirt och slippa långkallingar,tjockjacka,mössa och vantar.
Tänk att det kan vara sån skillnad fem flygtimmar härifrån.
Men det är skönt att få se sådana bilder och kunna drömma sig bort till värmen ett tag.
Tack Tage.
Men, som jag sagt många gånger till Norrlands försvar. 
Hur det än är med kylan så kan naturen te sig fantastisk här uppe. Det visade sig t.ex. förra veckan när bilen inte startade, så jag var tvungen att stanna hemma från jobbet ett par timmar på morgonen.
 Då klädde jag mig ordentligt , tog kameran och gick på fotojakt ner vid ån.

164020-89
Foto: Rolle                    Vintermorgon vid Jävreån

Ljuset som vi har här uppe går knappast att få någon annanstans.


164020-88
Foto: Rolle                  Morgonsol genom vårt brofönster.



164020-91
Foto: Rolle                               En frusen en

Nu ska vi se färdigt storslalom. Sen är det bara att krypa under täcket..

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: solgudinna

Oj, så vackert. Som ett vykort. Så får vi det nästan aldrig här nere i skåne men det händer ibland.

2007-02-13 @ 20:22:05
URL: http://www.solgudinna.blogg.se
Postat av: Haydee

Jättefina bilder du tagit!!

Postat av: Anonym

Tack för kommentaren! Gillar din tolkning också! Det var en långstrånks-tomte :-)

2007-02-13 @ 21:23:17
Postat av: RS

Vackra bilder. Jag tycker snö är underbart vackert.

2007-02-13 @ 22:11:19
URL: http://kulturbloggen.com/
Postat av: art[e]fact

Så vackra bilder! Kom precis in från en bilresa i snöigaste snövädret på länge här i Uppland, halkigt och dant var det och lyktorna på bilen är heller inte de bästa så jag behövde verkligen se att VINTERN KAN VARA UNDERBAR! :)

2007-02-13 @ 22:23:08
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Blackout

5 timmar till Spanien, det låter oerhört mycket!
Jag tror bestämt att ni bör emigrera till sydligare breddgrader. Fast kvaliten på virket är urusel här nere, träden växer så fort så de duger knappt till tandpetare :-)

2007-02-13 @ 22:56:29
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Jag håller med dig om att ljuset är helt underbart här uppe. Du har verkligen lyckats fånga det på dina bilder. Jag väntar på klara soliga marsdagar när man kan åka ut på skaren på sjön och ta med kaffe och mackor. Finns få tillfällen då kaffe med macka smakar så gott:)

2007-02-14 @ 10:36:18
URL: http://evasrum.blogg.se
Postat av: Mia

Helt underbara vinterbilder. Vad har du för kamera?
/Mia

2007-02-15 @ 07:03:41
URL: http://miatankar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0