Åter en kall morgon!

Så fick vi ännu en kall morgon! Minus 30 grader. Hur jä...a länge skall denna infernaliska kyla hålla på!!!??
Snart är man så stelfrusen att man inte kan böja på knäna!
Värst är det att sätta sig i bilen på morgon och harva iväg med ovala hjul.
Men, men. Nu har dom väl lovat lite mildare igen till helgen och en stor tröst i bedrövelsen är att det blivit så mycket ljusare. Nu är det inte längre kolsvart på morgonen när man far till jobbet.
En annan liten men ändå så stor tröst i all kyla kom och hälsade på oss på tisdagskvällen.


164020-104
Suddigt foto av en kladdig Little Wild Wille


Han kom förbi med mamma o pappa och bjöd oss på semlor. Det är alltid lika trevligt när dom dyker upp.
Tack för semlorna Wille! ( och Carola o Tomas). Det värmer i kylan när ni kommer!

Idag hade jag även två ljusa stunder på jobbet.
Först fick jag äntligen bredband till jobbdatorn. Efter ett helt år med ett gammalt modem, känns det otroligt snabbt.
 Sedan fick jag igenom firmabilen genom besiktningen. Hade haft fel på handbromsen och bromsljusen, men nu funkar allt som det ska. Härligt!
I morgon är det fredag igen. Tänkte försöka köra med motorsågen i helgen så att jag får klar skulpturen så fort som möjligt. Alltid lika spännande att se hur det ser ut i slutänden. Det vet inte ens jag själv riktigt, om än jag alltid har en bild i skallen hur det ska bli.
Nu har jag fått klart hur vinstslipsen ska se ut till Pialill, så den ska jag börja med under helgen också!
Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Åh, en så´n liten besökare skulle jag också vilja ha! :)

2007-02-23 @ 12:07:10
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Lisa

sötnos då!

2007-02-23 @ 14:07:47
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Mimo

Jösses, minus 30!!
Vi har runt 10 plus, grått och regn, och det tycker jag är ruggigt ;)

2007-02-23 @ 14:14:44
URL: http://mimos.sacinom.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0