Ännu en dag med motorsågen...

164020-76
                             Foto: Eva

Dag 3 med motorsågen
Tack och lov blev det någorlunda bra temp för att fortsätta med skulpturen. Men jag blev tvungen att ta en paus och gå in och värma fingrarna ett tag med en varm kopp kaffe.


19
                              Foto: Eva

Nu blir det mer och mer finlir med sågen.


25
                              Foto: Eva

Det gäller att hålla tungan rätt i mun, för det är mycket arbete där man använder toppen på svärdet och då måste man vara mycket försiktig så att sågen inte kastar.


26
                              Foto: Rolle

Det kommer att bli våra barns egen skyddsängel som skall stå i trädgården.
Tänkte göra en hållare så vi kan hänga upp en liten lykta som vi brukar tända vid speciella tillfällen.


31
                              Foto:Rolle

Allting börjar ta form och i morgon ska jag göra slutjobbet på vår gårdsängel.
Nu ska jag slå upp ett glas Whisky och sätta mig att njuta av Lördagskvällen.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Konstprojektet & Tony Warren

Spännande ! Det blir fantastiskt fint.
Själva har vi "paus" under helgen.

Allt gott & hoppas Whiskyn smakade efter en hel dag i kylan.

2007-02-10 @ 21:14:30
URL: http://konst.wordpress.com
Postat av: Max Hobstig

Du var mig en brutal sälle. Först sågar du till en Gudagåva och sen går du och tar ett glas whisky. Sånt ofog får du allt låta bli med. Tänk dig själv om du skulle hamna hos S:t Per och luktade whisky. Han skulle kasta ut dig. Nä, nu är goda råd dyra. Jag vill inte vara förmäten och verka dryg när jag råder dig att sluta med whisky.

Det måste bli lite mer romantik och det kan bara uppnår med något romantiskt. Rom till exempel. Men det skall var mörk. Sån där rom som Pippi Långstrump sjöng om: Femton gastar på död mans kista, åh en flaska full med rom!

Här har du en länk från mitt besök hos Eva Spångberg som förkunnar i ?trä?. Men om du får för dig att åka dit så glöm både whisky och rom. Vanligt kranvatten räcker mer än väl J

Till sist. Ha det bra och såga väl
Med vänlig hälsning Max

2007-02-10 @ 22:47:59
URL: http://max.hobsala.se
Postat av: Mia

Du är inte bara en duktig fotograf, du är också en riktigt god snidare ser jag.

Kommer att ha ögonen på din blogg framöver.
/Mia

2007-02-15 @ 07:06:20
URL: http://miatankar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0