Bra musik och en goood whisky !

Ja nu lackar det verkligen mot jul.
Luciadagen for förbi utan att jag ens hade en tanke på att det var luciadagen. Inte förrn´s jag hörde på radio Rix där dom hade en barnkör som sjöng Luciasånger.
Jo förståss när jag kom in på Statoilmacken klockan 5.30 på morgonen för att köpa lite fika till jobbet.
Då var där fullt med ungdomar ! Klockan halv sex på morron !
Väldigt snacksaliga och ljudliga unga människor som hade varit uppe hela natten.
Märkligt.
Försök att väcka en kille eller tjej i den åldern tidigt på morgonen i vanliga fall. Omöjligt !
Ja, ja dom verkade då både trevliga och skötsamma så.... Man har ju själv varit i den åldern och gjort precis samma saker och vad jag minns så var det väldigt kul. Skulle tro att morsan hade svårt att väcka mig också när jag var 16-17 år. Men det minns hon säkert bättre än jag. Vissa saker förtränger man...

Själv har jag tagit ledigt från och med fredag nästa vecka fram till 2 Januari !
Snacka om en liten skön semester !
Frun har som vanligt skött det mesta av julklappsinhandlingen även om vi båda diskuterat fram vad vi ska köpa till våra barn.
För en annan slav gäller det att hålla igång på jobbet så att vi får in någe kosing för handlingen, ha,ha !  Men, men ... det har blivit mycket roligare att fara till jobbet sedan jag fick en ny chef så det är ingen fara.

Förra veckan köpte jag en liten förjulklapp till mig själv. Eller kanske det var en födelsedagspresent. Hur som helst. Vad sägs om en skiva med John Mayall and the bluesbreakers ?! Hur j..la bra som helst alltså ! Och vilken nostalgikick ! Det här är en artist som jag lyssnade mycket på när jag var i 20-årsåldern och det låter lika bra än idag fastän gubbarna måste vara runt 60-strecket !
En annan skiva som jag kände att jag bara måste ha var, - håll i er nu - en countryskiva med ingen mindre än Lennart Jäkhel !  Tro det eller ej, men den gubben är riktigt duktig på att sjunga countrylåtar.
CD:n heter "Hank Lennart and the sentimal cowboys" och om du gillar country med lite glimten i ögat så tycker jag att du ska köpa den.

Nåt annat bra som jag gjorde var att köpa en flaska av min favoritwhisky . Den heter Cragganmore och för mig finns det inget som slår den vad gäller whisky.
Den kostar 370:- så det är inget som man köper så ofta men frugan tyckte att jag skulle ha en så´n när jag fyllde år så hon for in och beställde den åt mig. Hon är snäll hon !

image323

Fotocollage: Eva

I morgon ska vi in till Piteå och äta middag med svärföräldrarna. Dom har bjudit sina barn med familjer och det ska bli riktigt trevligt.
Men först ska jag gå på Krokodil. Ett ställe som ägs och drivs av en av sveriges bästa komiker, Ronny Eriksson.
Där ska  jag se och lyssna på ett band som heter Logjammin´. Ett helskönt gäng som lirar Hillbilly country music med känsla och glädje. Det ska bli riktigt kul. Första gången jag hör dem live.

Ja nu är det som sagt bara en vecka kvar till jul och lite ledighet med familjen. Ska bli skönt !

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Micke

Tack för rapporten!!
:)

Ja, whiskey har ju den egenskapen att ju dyrare, ju bättre är den.
Får önska dig en fortsatt trevlig färd mot jul då, ha de bäst!

2007-12-16 @ 13:41:41
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Gisan

Det låter skönt! Njut ordentligt! Kramar...

2007-12-16 @ 19:45:33
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Victoria

Spånken för 370 spänn?? Hoppas verkligen den smakade bra då! Hehe...

Hank Lennart hörde vi på PDOL i somras.
Man tror inte att den karln kan göra nåt seriöst, men de var rätt okej!

Ha en underbar ny vecka!

2007-12-16 @ 22:22:01
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: kicki

Min gubbe håller fullt och fast med dej, den wiskeyn är allra bäst..Ha en bra jul och njut av den goda drycken...kicki

2007-12-19 @ 19:42:37
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0