Då gjorde jag bort mig igen....!

image115
Aj,aj, vad dumt det kändes!


Det ringde en kund till mig på jobbet och ville att jag skulle komma och se på en gammal gravsten som jag skulle rusta upp och gravera in ett till namn på. Vi bestämde att vi skulle träffas vid det lilla kapellet bredvid kyrkogåren i Piteå.
- Jag har en silverfärgad bil sade han och jag väntar vid kapellet när du kommer kl. två.
Sagt och gjort. Kvart i två for jag dit och där stog alldeles riktigt bilen med mannen sittandes vid ratten. Jag körde fram och vinkade till hälsning. Han vinkade tillbaka, startade bilen och for iväg.
- Va fan ? tänkte jag. Vart ska han? Kanske han ska köra runt och gå in på kyrkogården från den andra sidan. Det är ju ganska långt så....
Jag hakade på och han körde ganska fort så det gällde att gasa. Men döm om min förvåning ! Han körde bara vidare ! Vad menade karln ? Kände att jag blev lite irriterad ! Han vinkade ju åt mig vid kapellet !
Plötsligt svängde han av från vägen och in på parkeringen på Dollarstore. Jag saktade in och väntade att han skulle komma fram och prata med mig. Men icke sa Nicke ! Han parkerade bara och gick in i affären.
- Jäklar ! Det måste vara fel gubbe!

. Oj,oj undrar vad gubben tänkte när jag drog iväg efter honom i full karriär med den stora firmabilen alldeles bakom hans kofångare ! Han måste ha tänkt att jag var nån galning när han stirrade på mig i backspegeln !

Jag skyndade mig tillbaka till kyrkogården och kapellet och mycket riktigt ! Där stog en till silverfärgad bil och föraren stog utanför och väntade.
- Jag var ju här när du kom, sade mannen med  silverbilen. Varför for du iväg? Såg du mig inte?
Kände mig ganska dum när jag förklarade att jag inte sett honom och att jag trodde att det var han som for iväg i den andra bilen.  Tack och lov skrattade han bara och sade att sånt händer alla.
Men jag kände mig ganska dum i alla fall.


Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Tina

...hihi vad kul. Du anar inte hur många gånger jag gjort bort mig humhum...
Tack för dina insiktsfulla rader. Jag håller helt med dig. Jobb och karriärer och tjusigheter i all ära. Men ungarna...de går aldrig att ersätta med något. Och de här smååren är för viktiga för att rusa förbi. Formligen tokrusa som så många gör.
Jag tror man ångrar sig om man inte stannar upp en smula. Man ska må bra - med både jobb och familj - men balansen, den måste man hitta...
Bamsekramen pådig!
//T

2007-04-19 @ 21:25:55
URL: http://tinaahlin.webblogg.se
Postat av: Sören

Tur att han inte for så långt i alla fall

2007-04-19 @ 22:15:27
URL: http://sorenk.blogg.se
Postat av: Victoria

Ajajaj... inte roligt! Värst av allt är väl att man aldrig får nån möjlighet att förklara sig..

Vilka tjusiga vättar! Morsan skulle älska dem, hon gillar såna där småfolk!

Lev och Må!
Victoria

2007-04-19 @ 23:13:47
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Gisan

Såg ditt mycket kloka inlägg hos Tina. Gillade dina tankar väldigt mycket.

2007-04-20 @ 05:53:27
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Gisan

Tack för kommentaren om alkoholiserad pappa! Det kändes verkligen att du vet hur det är. Tråkigt att du oxå känner så. Men samtidigt skönt att få bekräftelse. Hur kluvet lät inte det. Men jag troro du vet vad jag menar. Kramar...

2007-04-20 @ 20:23:14
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: lizaloop

hahaha

2007-04-21 @ 09:16:31
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Pialotta

Ha,ha.. ja du så det kan gå..
Tur det ordnade sig, men undras tro vad den där snubben i första bilen tänkte :-)
Tjingelong..

2007-04-23 @ 11:17:38
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0