A long, long walk.......

Gissa om jag ångrade mig i morse när jag skulle köra till jobbet! Fattade ett jäv....gt dåligt beslut!
Hade nämligen tänkt tanka vid havsbadet eftersom jag hade lite soppa och det var närmast dit. Men slö som man är tänkte jag:
-Äsch, nog räcker soppan till Öjebyn..
Jo, tjena! Hur dum får en människa bli!!!
Strax före Bergsviksbron började motorn att hacka och jag hann tänka en lång radda med svordomar innan jag tvärsvängde in på en stor parkering strax före bron. När jag släppte gaspedalen stannade motorn och sen var den dan förstörd! Jag hade inte ens någon att skylla på utom mig själv! Eftersom jag dessutom börjar så tidigt så vill man ju inte ringa och väcka nån stackare för hjälp.
-Ja,ja tänkte jag. Det är väl bara att knalla då. Tur att jag har varma kläder på mig i alla fall.
-Det är ju inte såå långt in till Öjebyn.
Men där hade jag fel!
Det var en jäkla bit att gå. Fastän i rask takt tog det mig en timme och femton minuter!
Gissa om svetten rann under mina varma kläder! Fötterna var ömma som om jag gått fem mil barfota på en grusgång.
Cowboybootsen är nog inte de mest lämpliga skor att ha när man ska ut på en långpromenad.
Neej nu är det jag som tankar så fort mätaren visar på halv tank, plus att det alltid ska finnas en reservdunk bak i bilen. ( Hade tagit ur den veckan innan av någon dum anledning)
Ungefär så här kände jag mig när jag väl kommit fram!
Tur att det fanns trevliga människor där som hunnit koka morgonkaffe.
Phu!




Kommentarer
Postat av: Carola

Hahahaah, sorry, kunde inte låta bli, hahaha :)

2009-11-12 @ 20:39:03
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: mor Iris

jag vill nästan säja som Carola , men istället blir det: Det är på misstagen man lär sej!! Ibland gör man om dom i alla fall, Ha-ha . Det har åtminstone jag "lärt" mej! hå-hå-ja-ja.

2009-11-18 @ 09:03:31
Postat av: EVA

Det var nån som sa :



-Det man inte har i huvudet får man ha i benen...hehe !



***

Puss !



:)

2009-11-18 @ 15:42:38
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0