Kalenderpojke!

Ha! Ha! Ja nu har man blivit förevigad i en kalender också!
Svågern var förbi här om dagen och gav mig en nyutgiven kalender för 2009. Han sa att dom diskuterat en bild där om det kanske var jag som stod och fiskade på stenpiren vid Jävrefyren. Och ta mig tusan. Någon hade varit påpasslig och fotat en dag då jag var ner och fiskade! Kul va?



Man ser lite dåligt här men det är faktiskt jag som står där och försöker få mig en firre!

Gjorde en tatuering på kompisen Kenneth i helgen:



Neej, det är inte en hårig rumpa man skymtar under namnen ! Det är barnens namn överst på bröstet !

I Lördags var vi iväg på en fisketur efter mörkrets inbrott. Vi skulle prova på konststycket att pimpla lake i Piteälven.
Riktigt mysigt faktiskt. Med en brasa på isen och pannlampor på skallen skred vi till verket.
Men dom var svåra att få fast dom fula fiskarna. Nappade så att man knappt kände det.
Jag och Peter J. lyckades ändå med konststycket att lura fast en varsin rackare. Så vi kunde då fara hem med hedern i behåll.
En man som redan var där när vi kom hade fått tio stycken varav den största vägde 4,9 kilo. Ett riktigt fult monster.
Han visste hur man skulle ta dom. Men det var riktigt kul och säkert något man kommer att prova på fler gånger när laken går upp och leker.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0