FISKE, MÅNFÖRMÖRKELSE OCH VÄGGORD

Igår for vi och pimplade på  Vitsjöns is.. Det var premiäröppning och massor med folk runt hela sjön. Mågen Tomas och hans kompis Stefan och jag for dit rätt så tidigt, men när vi kom fram var vi nog ändå bland de sista som kom dit. Folk satt redan och väntade på att få börja fiska.

164020-112
Foto: Tomas

Det blev en solig och härlig dag. För mig gick fisket si så där. Jag fick en regnbåge på ca 5 hg. Tomas fick fyra st och Stefan fick två. Fram på förmiddagen kom Carola förbi med lille William och hunden Barbro. En trevlig dag på isen!

I går kväll var det månförmörkelse och det var ganska läckert att se. Försökte med att fota lite, blev väl en 25 bilder, men det var svårt att få en bra bild av månen.

164020-113
Foto: Rolle                                                 Månförmörkelse lördag den 3/3 2007

Jag gjorde en hel del väggord förra veckan som jag tänkte visa upp. Skall lägga in mer av den varan på min hemsida så småningom. Eva blev helnöjd med det jag satte upp på vårt kylskåp och nu är det redan flera stycken som vill ha till sitt hem. Roligt!

V?ggord

Kylsk?pet

Skafferid?rren
Foton: Rolle

I dag har vi fått "låna" Wille hela dan. Carola och Tomas och Johanna for till Skellefteå och ställde ut Barbro. Det var kul att få ha vildbattingen en hel dag och inga som helst problem. Han är så härlig den lilla killen. Hoppas det blir fler gånger!

I morgon börjar Ediths sportlov. Jag har tagit ledigt i morrn och på fredag så att vi ska hinna fara ut och åka lite skidor . Det blir inte så mycket tid över för sånt under veckorna så nu tänkte vi passa på. Hoppas bara att det inte blir så kallt, men nu är vi ju inne i mars månad och då brukar det ju vara sköna dagar om än nätterna är kalla.

Har börjat att måla vinnarslipsen till Pialill så att jag kan skicka iväg den till henne i början på veckan. Hoppas att hon blir nöjd.
Sen har jag ju ogjort lite grann på motorsågsskulpturen som så många gissade på. Så nog är det fullt upp alltid!
Men det är så det ska vara. Nog är det skönt att bara gå och lata sig ibland utan att göra ett skit, men inte för länge. Då börjar det att krypa i kroppen och man bara måste ha nåt att syssla med.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Ja, titta där! Din rara fru nämnde precis att du också fotade månen i lördags, och jag håller med dig, det är inte lätt att få en bra bild minsann (vi kan alltid skylla på kameran tycker jag).
Din bild blev jättebra, på den ser man antydan till det röda, jag upplevde den inte så röd som jag hade hoppats på. Den kanske var mindre röd från Umeå sett...? *ler*
Och vilken härlig morfar du verkar vara!

2007-03-05 @ 22:32:36
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Wallinskan

Hej, måste bara säga, gud sicka fina bilder du tar, och dem på Sidensvansen så vackert...å duktig du är med sågen. /Ha en bra dag

2007-03-06 @ 08:24:19
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Sussi

Vilket reportage!!
Verkligen gripande livshistoria, ni är ena kämpar båda två!
Vilket underbart hus ni har, så hemtrevligt och fint :)
Tack för att ni delade med er av ert liv till oss andra,

/Hälsn Sussi(bloggar hos Ewa)

2007-03-06 @ 08:41:26
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Zassi

Åh så fina väggord. Men du om man skulle vilja beställa av dig, hur gör man då?

2007-03-06 @ 09:51:01
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Thea

Vad roligt att du gör väggord, frågar som Zassi.
Fina kort här som vanligt.

2007-03-06 @ 10:05:57
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Pernilla

Rolle, du har fått mejl från mig! :)

2007-03-06 @ 10:20:55
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Målarn & alla vi andra

Halloj Rolle !
Ser mysigt ut med sol, snö & termos !
Allt gott från Göteborg

PS Din fråga om Träoljan är nu besvarad hos oss - det fungerar bra !

2007-03-06 @ 15:46:07
URL: http://caparol.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0