Lördag 2 Juni började med en fisketur...

I lördags for jag och Thomas upp till Korpträsket och fiskade. De hade premiär och fisket började klockan 07.00.
Vi hade kanonväder och fisken vakade hela tiden ibland bara några meter från land. Men hur vi än försökte så ville dom inte nappa.

image233


Men som synes så mådde vi ganska bra ändå. Just innan vi skulle fara hem fick Thomas ändå en liten regnbåge.

Väl hemma igen var det bara att packa in min senaste motorsågsfigur i bilen och köra ner den till Gagsmark. Den var en 50-årspresent till en av våra vänner som har stuga där. Jag for dit och ställde upp den lilla gårdstomten vid deras infart eftersom jag visste att dom inte var på stugan. De höll på att förbereda 50-årskalaset i Piteå.
Sedan knäppte jag kort på figuren och väl hemma igen gjorde Eva ett litet collage av fotona som hon sedan använde som gratulationskort.
Tror att han blev ganska överraskad !


image234


På vägen hem från Gagsmark träffade jag förresten på en fjolårsälg som inte var det mesta rädd för en tokig fotograf. Han ställde villigt upp och poserade.

image236



image237



Lördag kväll bar det iväg till Furuborg och 50-årskalas med god mat och dryck , trevliga människor och rolig underhållning. En lyckad kväll.

Idag har jag varit hos Thomas och Carola och hjälpt dem med renoveringen av deras hus. Det blev ett tolvtimmarspass i stekande solsken. Men vi jobbade på rätt bra ändå. Så nu kan dom börja lägga det nya plåttaket på baksidan. Sen följer samma procedur på framsidan.
Ska försöka ta mig dit och hjälpa dem mer i sommar. Det är ju bara roligt att kunna hjälpa till med nåt. Men det är ju så jäkla lite tid eftersom jag samtidigt håller på att måla om själv. Nåväl. Det kommer säkert fler dagar då jag kan fara dit och ge dem en hjälpande hand.

Nu är jag ganska trött och jag måste fara till jobbet 4.30 i morgon . Det är mycket att gör där den här årstiden.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Victoria

Måste bara kommentera tisdagstemat: Så häftig tavla! Hur kan det komma sig att du inte är mer känd, det är ju helt sanslösa saker du producerar...

2007-06-03 @ 23:56:30
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Tomas

En härlig dag vid Korpträsket, fiskelyckan kunde varit bättre men vädret var iaf på vår sida. Jag ser då ganska så harmonisk ut med kaffekopp i näven på bryggan. Vi får se till att få oss nån fler paus från allt som "måste" göras och slappna av med lite fiske. Kolla om det simmar någon rackare i Dyngko. :) Annars så måste jag tacka för arbetspasset i söndags.. slet bra så svetten lackade, nu är då taket på plats där bak förutom plåten vid skorstenen.
Har gjutit grunden idag också, det var spännande! Fick lov att sluta köra det direkt från betongbilen då formen höll på att rasa, blev inte riktigt som det var tänkt. Blev bredare på nått ställe där det inte riktigt var tåligt nog, så då fick vi skotta med spade då det hade satt sig lite.
Så i slutändan blev det för lite betong, så imorrn eller på torsdag blir det att mura på lite lecablock sista biten. Men det får ju inte vara för enkelt. :)
Tror att Ronny-killen skulle komma och köra ett pass imorrn också, så kom över på en kopp någon gång under dagen om ni har tid i nationaldagsfirandet.
Blev en ordentlig kommentar den här gången. :)
Ha det gott och hälsa familjen!

2007-06-05 @ 21:17:02
URL: http://www.freewebs.com/cartom/
Postat av: TiniTott

Vilka härliga bilder, han var verkligen poseringsglad =)

2007-06-05 @ 22:45:21
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Luna

Jag älskar din motorsågskonst! Jag drömmer om att pryda min trädgård med något från dig, men jag kan ju aldrig bestämma mig vad jag gillar mest. Just nu är det i alla fall vätten! Kul att du fångade en älg på bild också. Trots att jag bor ute på landet har jag ännu inte fått se någon älg här ännu. Rådjur ser jag däremot dagligen.

2007-06-09 @ 07:47:23
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0