Juni

I sommar har vi fått låna en tomt i sköna Källbomark där vi ställt upp vårt husvagn. Långt från trafik och stress. Här finns tid och plats för både bad, fiske och härlig avkoppling mitt i grönskande lantidyll.

image242


Vägen som leder dit påminner om barndomens smala vägar, där det var så härligt att springa barfota på den hårt tillplattade grusvägen.
I Åbyälven som rinner förbi 100 meter från husvagnen kan vi gå ner när som helst och pröva fiskelyckan. Jag och Edith tog oss en fisketur i helgen, men det gav tyvärr ingen fisk. Edith hade ett par napp och på ett ställe fick vi se en gädda som stod alldeles stilla vid strandkanten i solgasset. Då blev Edith riktigt på hugget och sa att hon minsann inte skulle ge upp i första taget ! Det blir nog en riktig fiskare av den tjejen.

image243


Gården som vi ställt vagnen på är ett vackert gammalt ställe där syrenerna står i full blom. Runt gården finns stora gröna ängar . Ett riktigt sommarparadis.

image244


Här kommer vi säkert att trivas i sommar. Får väl se hur ofta jag har tid att skriva på bloggen. Än så länge jobbar jag under veckorna men fr.o.m. 16 Juli har jag semester, så tills dess blir det nog att fara hit varje helg om det är någorlunda väder.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åbyälven tycks vara oändligt lång. Och det finns så många pärlor längs den, att campa och rasta på.
Ni tycks ha funnit ett!

2007-06-10 @ 22:19:49
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Victoria

EN pärla heter det ju... inte ett.

2007-06-10 @ 22:20:58
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: kicki

Underbara bilder som vanligt, ja här kommer ni säkert att trivas i sommar.
Ha det så gott i värmen.
Kicki

2007-06-11 @ 12:14:05
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: ROLLE

Ja vi har verkligen haft en skön helg!
Rolle

2007-06-11 @ 19:20:02
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: Kicki

Ja, man kan ju faktiskt nästan tro det :) Men egentligen var det bara någon bråkdels sekund jag råkade fånga som såg sådär knäpp ut.
Inte ser ni ut att ha det så dåligt heller! =)

2007-06-11 @ 19:46:05
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: Micke

Underbar plats du hittat!
Det är väl så man ska semestra tycker jag faktiskt.
Ute i naturen och minnas sin barndoms semestrar!:)
Ha de gott Rolle!

2007-06-12 @ 14:08:02
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Maud

Hej
Vilka underbara bilder. På Källbomark har jag tillbringat många somrar både som barn och vuxen. Har också handlat och hämtat post hos Marlgrens när det var en affär. Greta som hade den bodde i ett hus bredvid som brunnit ner men ovanpå affären fanns en skatt av gamla föremål.
Stugan nedanför bron var vårt paradis under många år. Nu har mycket goda vänner tagit hand om den och vårdar den ömt. Utedasset har varit på väg nerför älven flera gånger under vårens islossningar. Ja du har hittat ett paradis och jag är jätteavundsjuk eftersom jag så sällan har möjlighet att åka dit.
Med vänlig hälsning
Maud Öhlund

2007-07-03 @ 09:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0