Den nya figuren tar form....och lite om melodifestivalen....

I helgen har jag varit igång med den nya figuren som ni fick gissa på.
 
164020-105


164020-107
Foton: Eva

Får väl se hur detta slutar. Det är ganska svårt att få till proportionerna men jag har kommit en bra bit på väg. Hinner inte klart i helgen så jag siktar in mig på färdigställande nästa helg.

Lördag kväll hade vi trevliga gäster. Petra, Kenneth och Klara. Vi grillade ute och käkade inne i värmen.
Idag söndag satt vi och slötittade på reprisen från melodifestivalen. Det var som vanligt inga höjdare. Men de bästa gick i alla fall vidare. Tycker det är otroligt låg kvalitet på texterna i låtarna. Samma gamla fraser som används. Dom kunde lika gärna ta vilken låt som helst som redan finns och bara ändra lite på melodin. Det är hjärta och smärta och dåliga rim som pusslas ihop i något som man kallar schlagerlåt. Tänker närmast på Sanna Nielsen. Nog är det tragiskt när det finns så många riktigt bra låtskrivare i vårt land. 
Och Uggla han lät precis likadant som han gör i alla låtar. En gammal uv som aldrig förändras.
För att inte tala om anskrämliga ChristerLindarw som for runt och sprattlade med sina stickor till ben.
Däremot måste jag säga att Sarah Dawn Finer gjorde en kanonlåt med sin mäktiga sångröst och Andreas Johnson gjorde också riktigt bra ifrån sig om än man kände igen hans låt från en gammal 60-talsdänga som man hört förut. Men han har stil på scenen den grabben.
Nej nu ropar Eva att det är dags att äta. Och det tackar jag aldrig nej till. Kassler och mos. MMMMMMums!

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Roger Petersson

Hej Rolle, kul att se hur skapelsen växer fram, håller helt med dig när det gäller melodifestivalen, de bästa bidragen gick vidare. Annars ingen vidare kvalité tycker jag. Uggla och Lindarw borde ju ha gjort sitt vid det här laget. Visst var det engelsk pop från 60-talet av Andreas.

2007-02-26 @ 18:09:41
URL: http://rogerpetersson.wordpress.com
Postat av: Pialill

Vad kul att se. Nu ser man ju verkligen att det är ett barn och en hund. :-)

Trevlig dag....
/P

2007-02-27 @ 15:55:53
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Frida

Vad häftigt och mer avancerat än sambons björkfågelholkar :-)

2007-02-27 @ 20:06:08
URL: http://www.fridstrom.nu/wp/?p=181
Postat av: SiU

Hej!
Tack för kommentaren i min g-bok, ser att du också är aktiv med hund, fast på ett annat sätt ;-) Gillar verkligen den där skulpturen!

2007-02-28 @ 20:33:59
URL: http://www.susajt.se
Postat av: Lena

Jag tänkte direkt på Saravillfaras bild på hennes son och deras hund när jag såg bilden.
Var tvungen att kika i Saras blogg och det var inte helt olikt.
http://saravillfara.blogg.se/291106170705_minsting_och_gamling.html#comment

2007-03-06 @ 12:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0