Plötsligt händer det!!

Just det.
Plötsligt händer det. Jag är tillbaka på min blogg.
Måste ju ändå försöka hålla igång skriveriet.
Det var länge sedan jag var hit och skrev något. Men nu händer det ju så mycket så jag kan inte låta bli att skriva
några rader.

Vad säger man om det som hänt inom politikervärlden?
Juholt, Partiordföranden för Socialdemokraterna kör sitt eget race vad gäller att tolka lagar och regler. Eller ?
Själv säger han ju att han inte visste och att det inte var uppsåtligt.
Men spelar det någon roll?
Kan vi verkligen ha en högt uppsatt politiker som troligtvis tänkt kandidera till statsministerposten i nästa val...kan vi ha en sådan som inte ens vet vilka regler som gäller för bostadsbidrag? Eller inte ens tar reda på vilka regler som gäller ?
Vad är det som gör att han inte är skyldig att ta reda på reglerna ? 
Han står väl ändå inte över alla lagar som vi andra måste följa!

Om detta varit jag själv eller någon annan av oss s.k. gräsrötter så hade vi redan varit dömda och rannsakade vid det här laget. Med ett bedrägeriåtal hängandes över oss.  Om någon av dessa herrar -för jag tror inte att han är ensam som fuskar - gör något, behöver dom ofta bara be svenska folket om ursäkt så tror dom att allt är bra sen.

Nää.., vad Juholt bör göra nu är att först gå ut i media och be hela svenska folket om ursäkt, speciellt alla hans besvikna partivänner, sedan säga upp sig från sin post med omedelbar verkan. Sen vill jag inte läsa någonstans om skyhöga arvoden i flera år.

Det är ju väldigt vanligt bland både rikspolitiker och inom kommunpolitiken.
Även om dom måste sluta p.g.a. oegentligheter eller om dom plötsligt ledsnar och inte ids jobba mer.
Dom skor sig själva så mycket som möjligt.
Går inte det så samlas dom och skriver om lite regler så det passar dom bättre.
Man har helt enkelt helt tappat tron på alla dessa dekadenta människor som verkar tro att alla vi andra är helt slut i boetten.
Ojoj vad jag gnäller och håller på !
Men ilskan och besvikelsen växer för varje gång sådant här händer.

Nu till något helt annat :-)
Hösten är här och det får vi leva med. Jag sitter gärna och tänker tillbaka på en härlig sommar och trevligt fiske uppe i Arjeplog.

Här några bilder från sommaren :









Visst ÄR det vackert i den svenska naturen.
Nu gjorde jag en ensamsemester denna sommar medans frun och yngsta dottern var tre veckor i Spanien. Dom ville dit och jag ville stanna här i norr. Det gick ju bra det också :-)

Haregott
Rolle

 









Kommentarer
Postat av: Iris, farmor

Hej,du är klok du! Jag har precis samma tankar om de styrande, man kan inte lita på nån ,och desto värre när det är en sosse som gör så här! Själv får man jobba som bara den med ansökningar och papper hit och dit för att få några fattiga kronor i bostadsbidrag. Just nu hotas jag av indrivning om jag inte betalar in okt. hyran före den 22. Pengar har jag inte , ärendet ligger hos nån myndighet just nu. Jag blir så trött och ledsen. Och där sitter dom med nästan 60000 i månaden och ska ha hyresbidrag, det är för jävligt!!! Roligt att du bloggar igen, fina kort, man längtar ut! Kram

2011-10-12 @ 09:37:42
Postat av: Micke

Tjena Rolle...så du är tillbaka...KUL...!

Ja..kan inte vara lätt att som gräsrot försvara en sån handling...misstag eller ej.....är så besviken att hälften hade varit nog.



Men så är det, han är inte ensam om det...!



Jodå...svenska naturen "regerar" eller "Äger" som ungdomarna idag uttrycker det...ha de bäst Rolle...!! :)



2011-10-12 @ 12:38:48
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Till farmor. Dessvärre så stämmer inte 60 000:-.144 000:- är nog verkligheten

2011-10-16 @ 14:53:13
Postat av: Micke

Stämmer det...144.000...

2011-10-17 @ 21:15:28
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: rasmus

Hej!:) Du har inte lust att tatuera mig? Svara gärna på mailen! :)

2011-10-19 @ 20:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0