Fiske och pubafton

Fredag kväll drog jag iväg till Djuptjärn i Svensbyn för att pröva fiskelyckan. De hade premiäröppning och det var mycket folk runt tjärnen. Carola och Tomas var också där med pojkarna.
Efter två timmars fiske hade jag fått full pott d.v.s. 4 stycken firrar. Riktigt fina regnbågar som vägde ca 8-9 hg.



Inte alls dåligt för två timmars fiske. Eller hur?

Lördag kväll var vigd åt pubafton i Jävre. Där spelade ett glatt gäng som heter Logjammin. Dom spelar nåt dom kallar hellbilly country musik och är verkligen värda att höra på. Det var meningen att jag skulle sköta kameran denna kväll. Men kameran ville inte alls fungera.
Jo timmen innan spelningen fick jag ihop några bilder men sen blev det tyvärr något glapp i nåt batteri eller nåt sånt. Så även i min lilla hjärna kanske........hick!
Nåväl, kvällen blev hellyckad och jag är säker på att de flesta Jävrebor som var där var helnöjda med musiken.

I kväll satt vi klistrade framför TV:n för att se på Gert och Robban.
Kändes kul att se sig själv tillsammans med dessa hemma på vår gård när de skulpterade fram sin obelisk.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0