Länge sen sist....

Ja, av någon anledning har bloggandet stannat av för mig. Tänkte ju köra igång som vanligt, men det har kännts som om jag inte har nåt att skriva om just nu.
Ska försöka att bättra mig.
Vad gäller tatueringen har jag legat i hårdträning tills för två veckor sedan ungefär. Sen har det varit stiltje ett tag men jag kommer att fortsätta. Det är riktigt roligt, men som jag sagt tidigare riktigt svårt. Det gäller verkligen att komma på rätt teknik.
När jag gaddar på mig själv går det riktigt bra, men så fort jag ska köra på någon annan så blir det svårare. Vet ej riktigt varför, men jag tror ju att det är för att man är nervös för stt förstöra någon. När allt kommer omkring så sitter ju en tatuering kvar. Det går ju inte att tvätta bort och börja om från början.
Nu är det flera som hört av sig och vill bli tatuerade. Jag säger åt dem att jag gärna gör det när jag känner mig redo för det.
Appropå tatuering så fick jag tag i en stol som jag tror ska passa bra för ändamålet.
En gammal eldriven tandläkarstol. Den såg riktigt risig ut från början men efter lite tvättning om omklädning av dynorna så blev den riktigt fin!
Eller vad tycks?



Motormässigt fungerar den klockrent, så nu är det bara att sätta igång. Snart. Om ett tag.

På jobbet håller vi på att flytta för fullt. Något som jag inte alls tycker är speciellt kul, för jag trivs ju så bra där jag är.
Men chefen vill ha allt på en och samma plats och det kan man väl förstå. Synd bara att det inte blev på samma plats som jag varit sista åren.
Well,well! Det är väl bara att finna sig i detta och försöka göra det bästa av situationen.
Jag är absolut inte en sån som inte tycker om förändringar men de senaste tio åren har jag ju faktiskt haft tre arbetsgivare och jobbat på flera ställen.
Förändringar i all ära, men man måste ju få arbetsro också.
Det får man inte när man byter arbetsgivare som jag gjort. Om än det är inom samma bransch så vill alla att man ska jobba just på deras sätt. Jag jobbar på mitt eget sätt och passar inte det så får det fan i mig vara!
Annars vet i faan!
Då får man väl se sig om om nåt annat.

Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe och en liten tårtbit. Fyller ju faktiskt år idag.


Ha debra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Trine Kurt og Caroline

Gratulere med dagen.Hilsen oss i Hammerfest.

2008-12-08 @ 22:50:11
Postat av: mor Iris

Vilken fin tatuerarstol!! den blir nog bra när du tar steget och tatuerar andra än dej själv.Ja nu är du ett år äldre, men det känner man inte av, eller hur.?Jag låter bli att spegla mej så kan jag låtsas att jag är ung än, men så ser man alla er barn och då går det ju bara inte att låtsas längre. Om två år är ni över 50 alla fyra.Vart har tiden tagit vägen? Kramar från gamla morsan!

2008-12-10 @ 11:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0