En runsten till Jävrebyn!

Nu börjar det att kittla i stenhuggarfingrarna ! Att börja med runstenen som ska stå nere vid båthamnen. Det blir en utmaning som heter duga !
Tänk bara när den en gång står där färdig. Då kan folk om ett par hundra år stå där och läsa vad som hände i byn år 2007 !
Skitkul !
Här en bild på stenen. Kommer att lägga in bilder efter som jobbet fortskrider. Men det är inte alls säkert att det blir någonting klart före våren. Det beror på höstvädergudarna.

image298

Ja, så här ser den ut utan runskrift. Nu ska jag knacka till formen lite på vänster sida. Sen ska jag rita upp runskriften  m.m.
Återkommer med fler bilder.
Tittade på Idol ikväll och insåg att...jävlar vilka bra sångare det finns i detta rike ! Daniel, Marie Picasso och Amanda är riktiga artister ! Eller hur? Sam har en skithärlig soulröst och dom andra går inte heller av för hackor. Måste vara svårt att rösta ut någon över huvud taget. Marie P och Daniel är dom två som jag tror blir kvar till sist.
Vad tror ni?
ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Auriana

Men duuuuuu va häftigt detta kommer bli..
När jag var liten drömde jag om att just få göra en sån runsten.
Är intresserad av sånt gammalt.
Hade en hund förrut som lyckades lura ut mig i utmarkerna där jag fick se div roliga saker.
Ska skriva om det någon dag kanske.

Ha en fin helg

Auriana

2007-10-27 @ 01:29:46
Postat av: mor

Bilden på Göran är bra, men jag vet nog hur den kommit till, det berättade du förut!!! Men roligt i alla fall. Har varit inne på Evas blogg och tittat också.Hoppas att Göran har det bra , han blev i alla fall nöjd med presenten.
Jag förstår att du längtar att komma igång med stenen. lir spännande att se. Kram mor

2007-10-31 @ 15:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0