Fars dag..

Igår var det Fars dag. En mysig dag som började med att Edith kom med små presenter på sängkanten.


image305


Vad tycks ?! Visst är den fin ! Hon har gjort en älgskylt till pappa. Den ska jag sätta upp på dörren till ateljen så att den syns för alla som kommer och hälsar på.
Av hustrun fick jag tre par strumpor. Vilken färg ? Röda. Är det jultider så är det !

På eftermiddagen kom alla andra barnen.
Utom Ronny. Han är på resa i USA med några kompisar.
Först kom Cissi, Thomas och Jocke. Dom hade också en present. 6 st trisslotter som jag skrapade under tiden dom var här.
50:- gav det i vinst, så nu är det bara att lösa in vinstlotten mot två nya lotter. Plötsligt händer det, står det ju på trissreklamen. Man undrar bara när fan då.då, !!....
Carola, Wille och Tomas kom från Blåsmark. De hade också en present med sig. En flaska whisky som jag ska avnjuta andäktigt framöver. Finns inget godare än en liten wirre då och då. Bra för hälsan också har jag hört. Bara man tar det i lämpliga mängder.
Jaa, dessa barn. Inte behöver dom ha med sig några presenter när dom kommer. Det är ju nog roligt ATT dom kommer allihopa ! Men vi har verkligen belönats med snälla ungar Eva och jag.

Tyvärr kunde inte Kicki, Tommes tjej komma, så vi skickade med lite tjälknöl och potatisgratäng till henne också.
Har ni förresten sett vad snyggt  Kicki har gjort om framsidan på min blogg ?
Jag är helnöjd !
Hon är duktig den tjejen !
Hon borde ha det som yrke att hjälpa folk med att designa hemsidor och sådant. Men vem vet. Det kanske blir så en dag. Hoppas det.

En trevlig dag var det som vanligt när barnen kommer på besök.

Ha det bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Du skriver att ni har snälla barn och visst är det väl så att äpplet faller inte så långt från trädet ;-).Vilka fina vättar du har gjort...Ha det bra

2007-11-12 @ 20:57:28
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Victoria

"belönats med snälla barn..."

Man blir väl som dem man är med, eller?

2007-11-12 @ 23:15:21
URL: http://vickansvardagsrum.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Tack så mycket för den snälla kommentaren! Jag hoppas också att jag får jobba med hemsidor/design/foto någon dag :) Kul att du gillar den nya layouten!
Ha det bra!
Kram /Kicki

2007-11-13 @ 11:24:21
URL: http://kickikickass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0