Vintermorgon

164020-29
                              Foto: Rolle           broöppning vid Pitsundsbron, Piteälven

Jag kan inte säga att jag tycker speciellt mycket om vintern och kylan. Nog är det bra mycket härligare med sommar och värme. Men om man beslutat sig för att bo här uppe i nordligaste nord så får man bita ihop och göra det bästa man kan av tillvaron. Det gäller att försöka se det som är vackert och fint även när det är kallt och bistert. Som t.ex. en vinterdag när jag for till Piteå och det var broöppning vid Pitsund. Ett otroligt skådespel när fartyget dunkade sakta förbi bron och vattenångan låg som en vit rykande orm så långt ögat kunde se ut mot havet.


På morgnarna kan det vara lika vackert innan ljuset har kommit:

 
164020-27
                              Foto: Rolle.     blå morgon vid Pitsund


Mitt i stan vid kanalen var jag bara tvungen att stanna upp och ta en bild.



164020-28
                              Foto: Rolle  blå morgon vid kanalen i Piteå



164020-30
                              Foto: Rolle      ett litet blänk i Jävreån


Ja, vad man än tycker om vintern, så finns det som sagt mycket vackert att se.
Det gäller bara att öppna ögonen. Det är väldigt lätt att bli hemmablind och man förstår ju faktiskt folk som kommer från sydligare trakter, att dom tycker det är otroligt vackert här uppe i Norrbotten, även vintertid.
Och nu har det ju äntligen vänt. Vi lämnar den mörka tunneln och börjar se ljuset igen !


164020-31
                               Foto: Rolle      utfart från Kirunagruvan


Ha de bra !

- Välkommen i det gröna, sa djävulen och satte svärmor i brännässlorna.


Jag har placerat min blogg i <a href="http://bloggkartan.se/registrera/10804/jaevre/"> på bloggkartan.se

Kommentarer
Postat av: Lars Anders Johansson

Jag älskar vintern, inte minst nu när den har blivit satt på undantag.

2007-01-15 @ 18:33:31
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Malin

helt fantastiska bilder!!! *kram*

2007-01-15 @ 21:36:32
URL: http://mallafors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0