Lite av varje

164020-39
Foto: Rolle                      Karins 50-årspresent

Denna välkomststen gjorde jag åt vår vän Karin när hon fyllde 50 år.

Motorsågsskulptur

Nu har jag äntligen fått en ny stock på plats, som jag tänkt börja såga fram en skulptur av. Eva har ett önskemål om vad det ska bli, så vi får väl se........
Hade tänkt börja idag, men jag tyckte att det var alldeles för kallt, ( 15 minus ), så det får väl bli till helgen som kommer.
Tänkte jag skulle sätta in lite bilder allt eftersom skulpturen tar form.

Fiskeresan till Kronogård


164020-51
Foto: Rolle                         Ronny flugfiskar


Förra hösten for jag och min gamle vän Kenneth iväg till Kronogård och fiskade. Vi hade bestämt oss långt tidigare och nu blev det äntligen av. Min son Ronny, hans kompis Peter, Kenneths svärson Stefan och Bittans systerson följde också med.
Det blev en mycket trevlig resa, med många skratt och galenskaper.

Vi hyrde en stor stuga i Kronogård med kök och dusch.
Tyvärr hade vi väl inte sån tur med vädret.
Första dagen var det sol och fint och vi vandrade iväg tidigt på morgonen några kilometer upp till en av alla små tjärnar som finns där. Där myste vi hela dagen. Fiskade, stekte en massa fläsk och lapade sol. Vi fick några små öringar.


164020-52
foto: Rolle                    Vackra öringar


164020-53
Foto: Rolle                          Kenneth steker en massa fläsk



Men fram på eftermiddagen tornade molnen upp sig, så vi packade snabbt ihop våra grejor och begav oss med raska steg tillbaka mot stugan. Vi hann bara ett hundratal meter så öppnade himlen sig och det började åska och dundra och haglet vräkte ner. Sen började det att störtregna. Det blev en mycket blöt promenad ner till stugan och väl framme var det skönt att ha en varm dusch att ställa sig under.
Den kvällen satt vi i stugan och spelade poker med ungtupparna. Jag och Kenneth fick då möjligheten att bevisa att gammal är äldst.



164020-55
Foto: Rolle                       Vid Kronogård


Som synes av bilderna hade vi bra väder mesta tiden. Det var bara den första kvällen som vi fick känna av vädergudarnas vrede.



164020-54
Foto: Rolle                             Vid Kronogård


Kronogård är verkligen ett trevligt ställe att fara till, med fina stugor och väldigt mycket fiskevatten. Sen gäller det ju som alltid att komma rätt tid om man skall få fisk. Men det är ju inte bara det som gäller. Att få umgås med vänner och mysa i vacker miljö är ändå det som är viktigast. Den största blundern på denna resa var att jag av någon underlig anledning inte frågade dotterns kille Tomas om han ville följa. Jag måste ha fått hjärnsläpp som inte kom ihåg honom. Han är dessutom väldigt fiskeintresserad.
 Förlåt Tomas !  Det ska inte hända igen !



164020-56
Foto: Rolle                          Vid Kronogård


Nej, nu är klockan halv tolv och jag skall upp och jobba i morgon. Dags att sluta.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Lars Anders Johansson

Underbara bilder!

2007-01-25 @ 19:51:58
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Rolle

Lars Anders J.: Tack för det ! Det är inte svårt att hitta vackra motiv i en sådan miljö.

2007-01-27 @ 14:20:11
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Jag blir så nyfiken på vilka verktyg du använder dig av i stenhuggeriet, som när du gjorde välkomsstenen t.ex. i detta inlägg, hur gick du tillväga och vad använde du dig av? Den är underbart vacker!

2007-02-03 @ 23:28:52
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0