Början på nåt nytt

Nu står den där !
Stocken !
Den står där och väntar på att jag ska dra i startsnöret och låta sågkedjan förädla den till en ny skulptur i trädgården. Jag har redan klart för mig hur den skall se ut. Det är en beställning från hustrun Eva. Hon har med sin vanliga bestämdhet förklarat precis vad hon önskar så nu är det bara att följa hennes direktiv till punkt och pricka !
Annars....

164020-58
Foto: Rolle                                         Granstocken

Tänkte jag skulle lägga ut bilder allt eftersom jobbet fortskrider. Jag säger inte nu vad det ska bli utan det får visa sig med tiden.


Minne från en Augustikväll på Jävreholmen

164020-59
Foto: Rolle                              Augustikväll


Augustikväll på Jävreholmen     Text: Rolle

Det blåste en sommarljum bris den kvällen
Där jag satt och såg ut över solfärgat hav
En hare skuttade snabbt över hällen
Så tyst på en matta av mossa och lav

Det simmade en skrake vid strandkantens krus
Med ett följe av dunungar små
Över fjärden syntes fyrens beskyddande ljus
Ett glittrande sken på det mörka blå

Det var tyst och stilla, blott trädkronors sus
Hördes inne från ön
Och från havet hördes ett lugnande brus
Den kvällen var underbart skön

Det är skönt att ha såna här härliga minnen att drömma sig tillbaka till under dessa kalla vinterdagar. Det föder en längtan till nästa sommar med förhoppningar om fler underbara upplevelser i naturen.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Lars Anders Johansson

Ser med spänning fram emot resultatet!

2007-01-28 @ 13:14:43
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Rolle

Till Lars a. Johansson: Tack för det. Hoppas komma igång så snart som möjligt.Tyvärr är det fortfarande en aning för kallt.Nästan -20.Fingrarna fryser bort.
Rolle

2007-01-28 @ 21:51:59
URL: http://rollesatelje.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0