Motorsågsskulpturen

164020-63


164020-64


164020-65



164020-66


Nu är den påbörjad !
Äntligen blev det lämplig temperatur för att stå ute och såga. 0-gradigt. Kan bli nog så varmt efter ett tag, men det är bra mycket bättre än - 20 gr.
Stocken verkar helt frisk. Ibland kan man råka på en stock som är delvis sjuk och då vill jag helst kapa bort det dåliga först. Då kan hela idén skita sig och man får hitta på nåt annat. Men oftast ser man på en stock om den är frisk eller inte.
Det som alltid är mycket viktigt när man jobbar med motorsågen är att den är vass. Motorsågen räknas som ett av världens farligaste redskap och i händerna på fel person kan det leda till hemska olyckor.
Så det gäller att veta vad man gör.
Tidigare har jag alltid jobbat med en vanlig proffssåg från Huskvarna. Den är smidig och stark.
Men för nåt år sedan hittade jag den här lilla sågen från Stil. Den är lätt och smidig och så har den smalare svärd och en tunnare kedja som skär lätt i trä alla vägar. Den har gått helt utan problem i flera år.
I morgon kommer fortsättningen på mitt arbete med skulpturen och då ska man nog börja se vad det blir hoppas jag.

Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej. Hittade hit via Evas blogg. Vilka underbara saker du gör, tittade även igenom din hemsida. Jag fullkomligt älskar stenvättarna. Är det något du säljer?

2007-02-02 @ 21:40:21
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Rolle

Tina:Ja , stenvättarna görs i många storlekar och de är till salu som det mesta i min atelje.
Rolle

2007-02-03 @ 00:01:01
URL: http://www.rollesatelje.blogg.se
Postat av: Tomas

Sitter just nu på jobbet och ska försöka hålla mig vaken 6h till innan man får återvända hem.

Sen ser jag fram emot att titta förbi efter en liten lur, kommer nog inte vakna nå före 13, men dottern din löser nog den biten. :)

Synd bara att man ska hit igen till kvällen för 12 nya timmar av pengatjäning. Så ingen liten nubbe vid din stubbe för mig...

2007-02-03 @ 00:10:21
URL: http://pin.norr.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0