Ja då var den sköna påskhelgen över...

Det har varit en lång och skön påskhelg med ganska fint väder.
Helgen har varit fylld av diverse göromål , så som vedhuggning och lite lek med motorsågen. Figuren blev inte riktigt klar så jag har inte någon bild på den ännu. Men det kommer.
Lördag hade vi hit alla barnen med respektive på middag. Det är alltid lika trevligt  när dom kommer.

Idag packade vi en korg med kaffe, korv och lite fika och for ner till Gagsmark. Tänkte vi skulle grilla och mysa där vid Ytterträsket. Men tyvärr gick det inte att komma fram till sjön, så vi vände och for upp till Anneli och Christer i Källbomark. Därifrån for vi ner till Åbyälven och hittade en mysig plats vid älvkanten. Det blev en härlig dag i solen och Edith och hennes kompis tyckte nog detsamma där dom strosade omkring och fnittrade.

164020-159
Foto: Rolle

Isen håller på att bryta upp i älven och det brusar och porlar härligt vårligt i det solglittrande vattnet.

164020-162
Foto: Rolle

På vissa ställen bildas det läckra formationer och små tunnlar i isen. Man skulle kunna gå här en hel dag och hitta nya spännande vinklar med kameran. Man ser hela tiden nåt nytt i isen.

164020-161
Foto:Rolle

Vår dotter Edith har alltid trivts vid vatten. Där kan hon stanna till och sitta länge och filosoera.

164020-160
Foto:Rolle

Ja det var en skön avslutning på påskhelgen. Nu är det bara att börja om och jobba i morgon.
En fyradagarsvecka framför oss och sen är det helg igen.
Ha de bra
Rolle

Kommentarer
Postat av: Lasse Pettersson

Kanonfina bilder Rolle! Soligt, fint väder hade ni också på utflykten! Jag fick nöja mig med att gå en tur med barnvagnen, men de var inte illa de heller. Mitt barnbarn har ju än så länge bara basbehoven som det viktiga i sitt liv ännu, såsom att äta, sova och fylla blöjor. Utflykter med barnbarn där de själva är aktiva kommer väl för mig med så småningom.

Men som sagt, dina isbilder fastnade jag riktigt för. Sådana isälvar får vi sällan uppleva här i söder. Jag kan tänka mig att älven bjöd på ett fantastiskt skådespel.

Ha en bra vecka Rolle!

Lasse

2007-04-09 @ 20:54:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23
Postat av: Koselig koselig

Så flotte bilder!!! Ingenting er vel mer fasinerende enn når isen går på elver og vann, å sitte og se på det er helt herlig :)
Ja synd det er slut på den semesteren nu, et år igjen - men snart er det jo sommer da :)

2007-04-10 @ 19:06:41
URL: http://koselig.blogspot.com
Postat av: Tomas Jonsson

Härliga bilder, särskilt den sista med flickan vid de stora isblocken är bra!

2007-04-10 @ 19:13:11
URL: http://tomasrj.blogspot.com
Postat av: lizaloop

den där bilden ovanför flickan och isblocken ser ut som en örn som sträcker ut vingarna!!!!!!!!

2007-04-11 @ 17:04:19
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Luna

Vilken härlig utflykt ni verkar ha haft. Jag tycker att det är så trevligt att läsa om folk som vistas ute i skog och mark precis som jag själv. Ha det gott!

2007-04-12 @ 22:19:43
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0